دبیرستان ماندگار فیروزبهرام

۸ قدم مانده به ۱۰۰ سال قدمت دبیرستان ماندگار فیروز...

۸ قدم مانده به ۱۰۰ سال قدمت دبیرستان ماندگار فیروزبهرام اول مهر و آغاز بازگشایی مدارس سال ۱۴۰۴ در دبیرستان ماندگار فیروزبهرام با حضور و سخنرانی دکتر محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش برگزار شد. در این مراسم مدیر و کادر آموزشی، اعضای انجمن زرتشتیان، اولیا، مربیان و دانش‌آموزان حضور داشتند. زنگ مدرسه به […]

۸ قدم مانده به ۱۰۰ سال قدمت دبیرستان ماندگار فیروزبهرام

اول مهر و آغاز بازگشایی مدارس سال ۱۴۰۴ در دبیرستان ماندگار فیروزبهرام با حضور و سخنرانی دکتر محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش برگزار شد. در این مراسم مدیر و کادر آموزشی، اعضای انجمن زرتشتیان، اولیا، مربیان و دانش‌آموزان حضور داشتند. زنگ مدرسه به صدا درآمد و سال تحصیلی جدید آغاز شد.
در ادامه، هیأت همراه از دبیرستان ماندگار انوشیروان دادگر نیز بازدید کردند و قول مساعد برای تجهیز و ارتقای امکانات آموزشی دادند.

«همه ما مدیون فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی شهدا، جانبازان و دلاور مردان و زنان دوران دفاع مقدس هستیم.»

— دکتر محمود امانی طهرانی

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش در ادامه سخنان خود گفت که مدارس کشور مأمن امید و آرزوهای خانواده‌ها هستند و همه دست‌اندرکاران آموزش با عشق در خدمت دانش‌آموزان قرار دارند. او به داستان تأسیس دبیرستان فیروزبهرام اشاره کرد؛
مدرسه‌ای که از دل یک مصیبت و با نیتی والا بنا شد تا یاد و نام فرزند از دست‌رفته بانی آن، به شکلی ماندگار زنده بماند.

امانی تأکید کرد که فرآیند ماندگار شدن مدارس دشوار است و از میان ۵۳ مدرسه ماندگار در کشور، سه مدرسه به جامعه زرتشتیان تعلق دارد: دو مدرسه در تهران (انوشیروان دادگر و فیروزبهرام) و یک مدرسه در یزد (ماکار). او این موضوع را مایه افتخار دانست و از نقش انجمن‌های زرتشتی در حفظ کیفیت آموزشی و همکاری مؤثر با شورای عالی آموزش‌وپرورش قدردانی کرد.

نکات کلیدی سخنان دکتر امانی

  • مدرسه تنها محل آموزش علم نیست؛ بلکه جایی برای زندگی و یادگیری اجتماعی است.
  • دوستی‌ها و ارتباط‌های دوران مدرسه ماندگارترین سرمایه‌های زندگی‌اند.
  • مدرسه همانند خانواده عمل می‌کند و پیوندهای انسانی ارزشمندی ایجاد می‌کند.
  • در کشور هم‌اکنون بیش از ۲۴۰۰ پروژه آموزشی در حال بهره‌برداری است و ۲۵۰۰ پروژه دیگر در دست اجراست.
  • کیفیت یادگیری باید با روش‌های نوین، مشارکتی و گروهی افزایش یابد.

 

او در سخنان خود به تأکید رئیس‌جمهور بر ایجاد شیوه‌های نوین آموزشی اشاره کرد؛ شیوه‌هایی که در آن دانش‌آموزان نقش فعال‌تری در یادگیری دارند. تغییر در چینش صندلی‌ها، برگزاری کارهای گروهی و فرصت ارائه توسط دانش‌آموزان از جمله راهکارهایی بود که او مطرح کرد. به گفته امانی، این تغییرات می‌تواند عمق یادگیری را به‌طور چشمگیر افزایش دهد.

او افزود: اگر معلمی بتواند با خلاقیت و به‌کارگیری رسانه‌ها و ابزارهای کمک‌آموزشی روش‌های جدیدی ارائه دهد، آموزش به تجربه‌ای هنرمندانه و ماندگار برای دانش‌آموزان تبدیل خواهد شد.